Sibiul - Orașul cu o mie de ochi. Un site de călătorii descrie Sibiul ca fiind ”un oraș fermecător”  

25 august 2021
Sibiul - Orașul cu o mie de ochi. Un site de călătorii descrie Sibiul ca fiind ”un oraș fermecător”  

 

World itineraries, un blog  al ”călătoriilor de lux” face o descriere a Sibiului după ce un reporter a stat aici câteva zile. Restaurantele, centrul istoric, muzeele Brukenthal și ASTRA, dar și arhitectura locală au fost subiectele acestui reportaj. Elementul care i-a impresionat cel mai mult pe turiști au fost însă ”ochii” de pe acoperișurile caselor. ”Legenda spune că masonii din Sibiu au format în mod deliberat deschideri în acoperișurile caselor medievale din acest oraș din Transilvania pentru a semăna cu „ochiul atotvăzător” al organizației secrete. Indiferent dacă povestea este adevărată sau nu, în timp ce mă plimb prin piețele ciudate ale orașului vechi, pe străzile pietruite și prin pasaje, mă simt urmărit, într-adevăr protejat, de o mie de ochi călători”, scrie autorul articolului, Sean Hillen.  

Unul din obiectivele locale pe care autorul nu a dorit să-l rateze a fost experiența culinară locală. „Unul dintre cele mai mari avantaje ale Sibiului este poziția sa geografică, situată în partea de jos a Carpaților și traversată de râuri și lacuri. Partea sudică este bogată în ovine și bovine, deci un meniu variat pe bază de carne și brânzeturi. Fiind montan, păstrăvul proaspăt este, de asemenea, una dintre specialitățile noastre. Împreună cu vinul nostru local aveți o experiență culinară de neuitat”, le-a promis ghidul invitaților.

Au ajuns la Restaurantul Plai, unde au mâncat consumé de păstrăv gătit cu drojdie activă și limbă de vită și porc Mangalița cu mere proaspete și floare de soc fermentată. ”Tratamentul nostru s-a încheiat cu un desert cu infuzie de gin, precum și cu versiunea lor proprie, inovatoare, de tort de morcovi”, scrie pe site.

După o altă masă luată la ”Pasaj”, călătorii au vizitat centrul și muzeele, ajungând și în Complexul Național Muzeal ASTRA din Dumbrava Sibiului.

Site-ul vorbește despre experiența unui turism de lux, ajungând până acum în 47 de țări și peste 200 de hoteluri și resorturi turistice, peste 130 de restaurante și 80 de instituții de cultură.