Trei mil. de euro pentru strada unde se ”înfig mașinile în pod”: strada Viitorului, scoasă parțial la licitație
Primăria Sibiu a scos la licitație contractul de întocmire a documentațiilor necesare în vederea modernizării unui sector de aproximativ 350 de metri liniari din strada Viitorului. Adică acea porțiune unde se ”înfig” într-un pod CFR o grămadă de dubițe și autospeciale de dimensiuni mai mici.
Porțiunea pe care Primăria Sibiu intenționează să o modernizeze din strada Viitorului este cea cuprinsă între sensul giratoriu de la intersecția cu strada Târgul Fânului și strada Moara de Scoarță. ”Realizarea investiției va conduce la modernizarea infrastructurii de bază a zonei, prin realizarea unui carosabil supralărgit, care să rezolve problema circulației alternative de sub podul CFR, realizarea de trotuare cu îmbrăcăminte asfaltică, precum și reabilitarea sistemului de iluminat public. (...) Investiția trebuie să aducă confort, plăcere vizuală și ușurință în exploatare”, se arată în caietul de sarcini al licitației prin care administrația locală caută să încredințeze contractul de întocmire a proiectului tehnic, a detaliilor de execuție și a dosarului pentru autorizația de construire.
În afara documentațiilor pentru infrastructura rutieră și pietonală, Primăria Sibiu solicită realizarea proiectului și pentru un sistem de evacuare a apelor pluviale, un sistem de iluminat cu LED, canalizație metropolitană, protejări și devieri de rețele etc.
Nivelul străzii va fi ”coborât”
Printre cele mai mari probleme ale sectorului în discuție îl reprezintă faptul că acesta nu este deloc prietenos cu pietonii sau bicicliștii, sub podul CFR există o singură bandă de circulație pentru mașini și nu este trotuar, înălțimea maximă admisă pentru mașini fiind de doi metri, iar lățimea – de 3,6 m, în punctul cel mai îngust.
Pe cei 350 de metri de stradă scoasă la licitație în vederea realizării documentațiilor, Primăria intenționează amenajarea a două benzi de circulație de 3,5 m fiecare (inclusiv sub podul CFR), a unui trotuar de 1,5 m pe partea dreaptă (tot așa, inclusiv sub podul CFR), plus a infrastructurii conexe mai sus amintite (de la iluminat cu LED la canalizare metropolitană etc). În zona podului CFR, administrația locală solicită ”coborârea carosabilului cu 1,5 – 1,6 metri”, fapt care generează lucrări destul de ample pentru relocarea utilităților din zonă (spre exemplu, Apă Canal a semnalat prezența unei conducte de apă cu un diametru de 600 de mm, care va trebui relocată și protejată).
Peste 15 milioane de lei
Conform devizului întocmit la cererea administrației locale, lucrările necesare sunt estimate între 15,1 și 15,3 milioane de lei, cu tot cu TVA (peste trei milioane de euro). Valoarea exactă a lucrărilor va fi stabilită, însă, după atribuirea contractului de execuție, procedură care va fi organizată după finalizarea proiectului tehnic.
Pentru actualul contract, de întocmire a proiectului tehnic și a altor avize, bugetul alocat de Primăria Sibiu este de 130.000 de lei, fără TVA. Firmele interesate au termen de depunere a ofertelor ziua de 30 septembrie.
Termenul de întocmire a documentațiilor solicitate este de trei luni de la semnarea contractului. Cei care vor câștiga acest contract vor trebui să asigure și asistență tehnică pe perioada derulării lucrărilor. Acestea urmează să fie încredințate în urma unei noi proceduri de achiziție publică.