1,1 miliarde de euro: licitația pentru autostrada de la Boița la Cornetu a fost prelungită

CNAIR anunță că termenul de depunere a ofertelor finale pentru secțiunea a doua a autostrăzii Sibiu – Pitești (cel dintre Boița și Cornetu) a fost prelungit cu zece zile.
Proiectare și execuție
Cele șase asocieri și companii care au trecut de prima etapă în atribuirea contractului pentru proiectarea și execuția autostrăzii dintre Boița și Cornetu sunt:
- Asocierea Mapa Insaat Ve Ticaret A.S. - Cengiz Insaat Sanayi Ve Ticaret A.S
- Asocierea Makyol Insaat Sanayi Turiszm Ve Ticaret A.S. - Gulermak Agir Sanayio Inşaat Ve Taahhut A.Ş. - Yapi Merkezi Inşaat Ve Sanayi A.Ş. - Ozaltin Inssat Ticaret Ve Sanayi A.S.
- Asocierea Aktor S.A. - Rizzani de Eccher S.p.A
- Asocierea Strabag SRL - Acciona Construccion SA
- Impresa Pozzarotti & C S.p.A
- Astaldi SPA
31,33 de km în peste șapte ani
Tronsonul de autostradă vizat de licitația în discuție include atât secțiunea doi a autostrăzii Sibiu – Pitești, Boița – Cornetu (județul Vâlcea), cu o lungime de 30,35 de km, cât și un rest de executat din secțiunea întâi. Acest rest are o lungime de 0,98 de km și nu a mai fost inclus în contractul aflat în derulare cu Porr Construct deoarece reprezintă un ”apendice” care nu poate fi folosit decât odată cu darea în circulație a secțiunii 2.
Împărțirea pe sectoare a lotului de autostradă scos la licitație
Sector 1 = km 13+170 - km 14+150 (pana la Viaductul peste Valea Mare în zona km 14+179);
Sector 2 = km 14+150 - km 17+670 (inclusiv tunelurile Boița 1 și Boița 2);
Sector 3 = km 17+670 - km 19+150 inclusiv racordul rutier al autostrăzii în zona km 18-19 la DN 7 (in zona km 297) care conține drumul de legătură și sensul giratoriu la DN 7;
Sector 4 = km 19+150 – km 44+500
Sursa: modelul de contract scos la licitație
5,268 de miliarde de lei, fără TVA, (aproximativ 1,08 miliarde de euro) este bugetul alocat proiectării și execuției celor 31,33 km de autostradă scoși acum la licitație. Autostradă care, conform datelor din documentația de atribuire, ar putea fi dată în circulație în jurul anului 2030.
Potrivit caietului de sarcini, durata maximă a proiectării ar urma să fie de doi ani, după care durata maximă a execuției lucrărilor are un termen limită impus la 64 de luni (cinci ani și patru luni). În fine, garanția solicitată pentru lucrări este solicitată a fi de minimi cinci ani.