Drumul lărgit la patru benzi între Boița și Tălmaciu, aproape finalizat: ”ne mai trebuie câteva zile”
”Mai avem nevoie de cinci zile, fără ploaie. Adică am mai avea două zile pentru așternerea asfaltului și apoi să aplicăm marcajele”, arătau la începutul acestei săptămâni reprezentanții Geiger Transilvania. Constructorii acestei companii au început în luna septembrie a anului 2020 lucrările de lărgire a DN7 la patru benzi de circulație pe o porțiune cu o lungime de 2,3 km, cea dintre ieșirea din Boița și intrarea în Tălmaciu. ”Astăzi se termină asfaltarea, se fac marcajele și se deschide traficului lucrarea. Săptămâna viitoare se anunță vreme bună și se poate finaliza marcajul, așa că - foarte probabil - în șapte zile se va circula fără restricții”, a declarat, în cursul zilei de joi, Ovidiu Simen, directorul regional al Geiger Transilvania SRL.
Traseul DN7 peste dealul Tălmaciu (unde drumul include mai multe viraje consecutive) era considerat un ”punct negru” pe harta rutieră a României, aici fiind înregistrate numeroase accidente mortale și grave. Lărgirea drumului a dus la eliminarea acestui punct negru, prin separarea pe o porțiune de aproximativ 500 de metri a celor două sensuri de mers. Cel aferent direcției Boița – Sibiu va fi deservit de cele două benzi ale actualului drum, iar pentru sensul invers de circulație tocmai a fost amenajată infrastructura la un nivel cu câțiva metri mai jos de actuala cale.
În această zonă în care sunt separate căile de circulație a fost ridicat și un impresionat zid de sprijin: unul lung de 176 de metri și cu o înălțime maximă de aproape 14 metri.
Contractul de proiectare și execuție a lucrărilor a avut o valoare inițială de aproximativ 22 de milioane de lei.